Et sted i Warszawa som i de senere år er blevet meget populært at besøge, er Fabrika Norblina. Det er et gammelt fabriksområde i centrum af Warszawa. Der er både foodcourt, udstillinger, barer, restauranter samt diskotek.
Det er i dette område, at du finder baren Uwaga Piwo. Det er ret tæt på hovedindgangen og du kan både sidde indenfor og udenfor. Indenfor er det ret hyggeligt. De røde mursten sammen med det lidt ældre design af møbler, gør at du føler det lidt som en dagligstue. En lidt anderledes oplevelse end hos PiwPaf.
Ret fair priser hos Uwaga Piwo
De har cirka 10-14 forskellige specialøl på fad, fra de lysere pilsner til både porter og stout. Priserne er cirka fra 12 Pln op til 28 PLN pr øl. Hvilket må siges at være nogle ret fair priser også sammenlignet med andre steder.
Jeg har været der flere gange og denne gang fik jeg en Christmas Stout, da det var op til Jul og inden jeg skulle se Jim Jefferies super gode stand up show. Skriver denne anmeldelse dagen efter.
Øllen smagte som en normal stout men havde på en kort smagsnuance, smagen af kanel. Bare et hint af kanel. Meget fin øl og den var åbenbart hurtigt udsolgt, fordi da jeg ville have en sidste øl, kunne den ikke vælges.
Så jeg gik med en øl, som jeg kendte i forvejen og også har prøvet på flaske. Men øl er bare bedre på fad end på flaske og der er øl, som jeg ikke er vild med på flaske, men som jeg er glad for på fad. Zywiec biale er en af dem, det er en hvedeøl.
Nå, men det var Imperial Baltic Porter som jeg prøvde igen og den er en af mine polske favoritter, når vi taler porter øl og den skuffede heller ikke denne gang!
Et velbesøgt sted
Der var utrolig mange mennesker, især taget betragtning af at det var Torsdag. Men der kan jo have været julefrokoster. Men jeg vil sige at der var lige så mange som i en weekend, og Uwaga Piwo er helt klart blevet mere og mere populært.
Hvilket er både fint og forståeligt, men de skal passe på, at de ikke drukner i deres egen succes. Der var flere gange en ret lang kø, og der skal ikke mange flere mennesker til, før folk bliver trætte af at vente i en lang kø og derfor måske vil finde et andet sted.
Der er de ikke endnu, i hvert fald ikke denne aften, men det er noget de bør have i tankerne. Måske en ekstra bar afhjælpe dette. Der er 2 store rum, så det er måske en mulighed.
Betjeningen er både høflig og ret hurtigt, og man sidder udmærket på de forskellige stole og der er også enkelte små sofaer. Der er desuden også borde og nogle af dem er lange, hvilket selvsagt er godt, når man er mange. I den situation er det en meget god ide at lave en reservation i forvejen og især, hvis det er i weekenden, at I tænker på at besøge dem.
Et besøg værd
Som tidligere nævnt har jeg været der flere gange før og er helt sikkert et sted som jeg gerne besøger igen. Ikke mindst om sommeren, hvor det giver mere mening at sidde udenfor. Det er med andre ord et sted som jeg varmt kan anbefale dig at besøge. Adressen er Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa, Polen og her er deres hjemmeside for mere information.
Min vurdering
Service: 4 polske flag
Kvalitet: 4,5 polske flag
Atmosfære: 4 polske flag
Samlet: 4 ud af 5 polske flag
Artiklen er ikke bragt i samarbejde med nogen, men din virksomhed og/eller organisation kan blive hovedpartner eller temapartner og blive nævnt her i lignende artikler og podcast-episoder.







